niedziela, 30 marca 2014

stan IKE po marcu

Tragedia?



Napięcie na rynkach

Chyba nikogo nie zaskoczę, jeśli powiem, że z powodów politycznych wartość mojego portfela w ciągu miesiąca dość mocno spadła? Obecnie nie jest już tak źle jak dwa tygodnie temu, ale nadal jest gorzej niż miesiąc temu - a liczyłem raczej na poprawę poprzedniego wyniku :/ Jednak spodziewałem się większego zamieszania, jeśli zamieszaniem można nazwać sytuację na rynkach w konsekwencji na zachowanie Rosji... A jak tam u was?

Skład portfela

Tutaj zupełnie bez zmian, w najbliższym czasie nie planuję niczego zmieniać, na pewno jednak nie planuję przelewać gotówki do portfela. Liczę na odbicie mojego głównego kamienia - KGHM'u ostatnio delikatnie mówiąc całkiem sporo się na nim dzieje. Takie podejście ma swoje plusy, mogą znacznie więcej czasu poświęcić tematy związane z planem zakupu mieszkania. Sam skład wydaje mi się zaś dość zróżnicowany i opiekujący.

Portfel

Nie ma się co dłużej rozwlekać, po ponad roku zabawy wartość portfela zbliżyła się ponownie do wartości wpłaconych środków :/

Co dalej?

W portfelu brak planów, oszczędzanie od dłuższego czasu przeniosło się na gotówkę, z początkiem kwietnia rozglądam się za mieszkaniem MDM. Mam zamiar skorzystać z pomocy doradcy kredytowego to już chyba najwyższa pora. Może ktoś kojarzy jakieś sprawdzonego doradcę w Krakowie?

5 komentarzy:

  1. P Jarek Kucharczyk 669565724
    Sławek

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do MDM to nie jest potrzebny Ci doradca, który i tak nie znajdzie nic ciekawego. Jak masz wysoki wkład własny (min. 20%) to składasz w PKO BP, Pekao S.A. i BPS.

    Ja nie mam dobrej opinii o "doradcach", którzy jak się okazuje po bliższej rozmowie, nie mają zbyt głębokiej wiedzy ekonomicznej. Wiedzą to, czego ich uczą na szkoleniach.

    Dla przykładu sam znalazłem trzy lepsze oferty od najlepszej zaproponowanej przez "doradcę".

    A niby ich usługi są darmowe i znajdą najlepszą ofertę. Ja mam dowody, że jest inaczej i niedługo to dokładniej opiszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że jest inaczej i każdy kto wierzy w taką uczciwość i dobroć, że za darmo tacy dobrzy doradcy znajdą nam najlepszą ofertę to kłamstwo, najlepszą - według wytycznych i najlepszą ale dla nich. To jest po prostu ładnie ubrana manipulacja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Również szukam mieszkania z MDM ale na chwilę obecną jakoś marnie mi idzie. Muszę zapoznać się z cenami i limitami. Bez konsultacji kredytowej również chyba się nie obejdzie.

    OdpowiedzUsuń