sobota, 9 listopada 2013

Farm51

Jednak nie wytrzymałem i kupiłem :)



Zasady są po to by je łamać?

Wspominałem o tym w ostatnim wpisie. Ogólnie gra na giełdzie to ryzyko, nie powinno się tam trzymać większości, nie mówiąc już o wszystkich oszczędnościach - przynajmniej wg mnie. Ja Przyjąłem pewne ograniczenia, 10% rocznie od zarobionej kasy idzie na cele "emerytalne", w tym połowa na IKE, druga na "lokate 6%". Jednak początki takiej zabawy są ciężkie bo jak grać tysiącem złotych dokonując 3-5 transakcji rocznie? Dlatego też na początku przelałem większą ilość gotówki pod przyszłe wpłaty. Nadal nie ma tego wiele, ale stale przybywa. W tym roku miało już nie być przelewów, zaś w 2014 jakieś 2 tys. Jednak obecnie utknąłem w KGHM'ie zaś bardzo chciałem kupić Farm51. Więc pomimo ustaleń i opini OśmiuLatZIKE zrobiłem przelew 1,2 tys, co z kasą wolną na koncie dało mi:

Zakup Farm51

Dało mi to możliwość zakupu 197 akcji tej firmy w oczekiwaniu na premierę ich najnowszej gry. Gra jak się okazało po zakupie szybko zdobywa dobre miejsca na listach zakupowych na całym świecie - w tym Japonii(dość specyficzny rynek).

Wzrosty?

Późno kupiłem ich akcje, jednak pomimo tego doczekałem się pewnego wzrostu. Czy to się utrzyma? Wg moich doświadczeń sama premiera jest już wyceniona, teraz co najwyżej bonus za nadspodziewany sukces, oraz szanse pokaźnego zarobku i może nawet przejścia z connectu na rynek główny. W takim wypadku 10 zł jest całkiem realne. Ja poczekam do recenzji, opinii i w zależności od tego sprzedam lub zatrzymam akcje na bardzo długo. Niestety firma nie strzela tytułami tak jak City, ani nawet jak CDP - ale patrząc po City może to i lepiej :)

8 komentarzy:

  1. Chyba muszę się jeszcze podszkolić w kwestii finansów, bo nie do końca rozumiem wszystkie pojęcia uzyte w tekście;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Chciałbym powiększyć dane z obrazka. Czy to możliwe, że wina leży po stronie bloga czy coś jest nie tak ze mną, czytaj z moim komputerem :) ? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie się prawidłowo powiększają. Jeśli korzystasz z w miarę nowej wersji przeglądarki to zapewne potrzebujesz zainstalować najnowszego adobe flash playera - wpisz w google 1 link :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też muszę bo ciekawie to wygląda. A jakie jest prawdopodobieństwo straty kapitału.

    OdpowiedzUsuń
  5. Straty? Duże. Mimo wszystko to new connect. Nie ma niczego pewnego jednak. Ja obecnie jestem 25% na minusie, ale to nie jakiś specjalny problem, jedno dobre info i mogę być 25% na plusie. Długoterminowo myślę o uśrednieniu jeśli będzie potrzeba/okazja. Jednak docelowo liczę nawet na 100% zysku, za rok lub dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odważnie! Napawający optymizmem wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie przedstawione informacje. Super wpis.

    OdpowiedzUsuń