niedziela, 29 września 2013

Kolejny miesiąc za mną

Kolejny miesiąc za mną, stagnacja



Do rzeczy

Praktycznie nic nie robiłem z portfelem, nadal większość kasy mam zainwestowane w KGHM, gdzie jestem jakies 2-4% po kreską. Jak pewnie większość z was wie spółka ciągle stuka od spodu w 130 zł. Liczę na przełamanie (systematycznie maleją skoki, wykreś się zawęża - tylko w którą stronę podaży? Novity nie tykam, ten tysiąc zapewne będzie tam leżał do kolejnej dywidendy.

Kilka wykresów

Na wykresach też nie wygląda to najgorzej.

Żeby nie zwlekać od razu dodam też wykres wartości portfela:
A teraz coś w miarę nowego. Wszystkie wykresy pochodzą z biznesradar.pl - ich aplikacja na androida u mnie sprawdza się najlepiej, co zachęciło mnie do założenia konta i portfela na ich stronie :) Poniższe zestawienie nie jest kompletne - obejmuje mniej więcej połowę życia portfela :]
No cóż, wg mnie faktycznie widać znaczenie niskiej prowizji :> Zysk na portfelu jest co prawda większy, ale i transakcji był więcej wiec jakieś odzwierciedlenie to daje :)

Plany

KGHM trzymam i liczę na jakiś sensowny zysk, jak nie w ciągu miesiąca to roku :) Przynajmniej na prowizji nie stracę. Novite trzymam, póki co jestem na niej około 10% do przodu(dzięki dywidendzie). W następnym tygodniu robię kwartalne podsumowanie finansów, jestem ciekaw jak to teraz wypadnie :) A już za 3 miesiące podsumowanie roku oraz jakieś pierwsze przemyślenia co do tego ile kasy przelać na portfel. Tym razem jednak myślę o zakupach nie w ramach IKE tylko konta w mbanku. Zapewne kupię też roczny abonament w fundamentalnej(może będę miał okazję odliczyć go sobie od podatku).

Teraz jednak najważniejsze dla mnie będą najbliższe tygodnie - kończy mi się umowa o pracę i choć nie powinno być problemów z jej przedłużeniem to chodzi raczej o to jak będzie ona wyglądać :)

Ciekawostka

Kto z was nie trafił na wyliczenia, wg których zbierając butelki po piwie można odłożyć na emeryturę? Mi się gdzieś ostatnio przewinął artykuł, że od nowego roku kaucja powinna być w kwocie ceny butelki - dla piwa około 70 gr. Jeśli to faktycznie prawda, można zarobić 100% bez ryzyka ^_^

2 komentarze:

  1. Ta ciekawostka jest ciekawa ;-) Swoją drogą może coś w tym być. Mieszkam przy granicy i dosyć często kupuje piwo w Niemczech, tam kaucja za butelki to 0,22 centów... czasami się zdarza, że po prostu puste butelki wymieniam na pełne bez żadnej dopłaty;-P Oni też mają kaucje na plastikowe butelki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń