niedziela, 2 lutego 2014

Luty 2014 IKE

Pierwszy miesiąc 2014 roku za nami. Co w trawie piszczy?



Gdy czuć napięcie

Jakiś czas temu oglądałem serial na temat poprzedniego kryzysu. Ja z niego wyciągnąłem taki wniosek, obecny system już od dłuższego czasu jest tak mocno skomplikowany i połączony, że drobny krach na drugim krańcu świata, w kraju o którym nie słyszeliśmy może nam zrobić kuku. Nie da się też tego przewidzieć, nim my się zorientujemy będzie za późno na zażegnanie kryzysowi. Oczywiście drobni gracze mogą zdążyć wycofać się z niewielką stratą - ale nie ma po temu pewności. Dlatego, jeśli już tracisz, ale myślisz, że to jest właśnie idealna sytuacja by zainwestować ostatnie grosze podczas tej małej korekty - to się mylisz! Drobna korekta może być początkiem wodospadu... Dlatego choć obecnie widzę szanse uśrednienia, dokupienia walorów i lepszego zysku w perspektywie kilku miesięcy - to tego nie robię. Sytuacja jest zbyt niepewna.

Obecny portfel

W poprzednim miesiącu nie było specjalnych zmian. Z ciekawostek, po informacji o liczbie sprzedanych kopii gry, Farma odrobiła ponad 20% w ciągu jednego dnia - byłem nawet chwilami na plusie. Obecnie niewielki minus jest wg mnie nieistotny. Teraz czekam to pełnego raportu za poprzedni kwartał. Zapewne nawet wówczas nie sprzedam akcji, jeśli wszystko będzie się dobrze rozwijać potrzymam je do zabawy przy kolejnej grze.
KHGM'u niestety nie sprzedałem i nie sprzedam go nadal. Obecny kurs choć niski i mocno obciążający portfel nie jest wg mnie maximum na jaki stać ten papier. CZy to potrwa rok, czy więcej liczę na zysk oraz dywidendy po drodze :)
Zupełną ciekawostką jest dla mnie Novita, przy obecnym kursie można się spodziewać dywidendy na poziomie 12%+, obroty spore, kurs spada... No cóż, już raz zgarnąłem 10% - spokojnie potrzymam i poczekam.
CIGames zaczęło się odbijać od dna - jedna dobra zapowiedź i jestem kilka % na plusie. Obawiam się, że lada dzień mogę być już na minusie, jednak dam im szansę - ich następna gra może nie być nadzwyczajna, jednak już jako sama ciekawostka może się całkiem dobrze sprzedać...
CDProject - moja chyba największa pomyłka. Liczyłem nas spekulację pomiędzy 5 a 15 zł, tymczasem firma rośnie i rośnie i końca nie widać. W3 jest już ponoć grywalny, nic nie zapowiada obsuwy terminu a to już ten rok. Nie widzę szans na sporą przecenę przed premierą - zaś następna gra zapowiada się nie gorzej... Gdybym miał środki to kupiłbym ten papier.

Skład portfela

Ponieważ jeden obrazek powie więcej niż setka słów :)

Wartość portfela

Choć wg powyższego wykresu jestem 900zł w plecy to tak po prawdzie jestem na plusie - to jedynie bieżący skład:

Plany

W portfelu raczej nic nie będę zmieniał. Gdyby pojawiła się szansa spieniężenia sporych zysków(np. na farmie czegoś w wysokości 20%+, wówczas pomyśle o zmianie składu). Teraz jednak wolę się mocniej skupić na planach zakupu mieszkania. Poczekam do kwietnia by sytuacja się uspokoiła(poza tym wiosną łatwiej oglądać mieszkania itp.). Ale tęsknie już za dniami gdy człowiek nie musiał się niczym przejmować, robił swoje i miał spokojną pewną przyszłość(choćby tych kilku dni). Dziś jak się pomyśli o kredycie, gdzie ze względu na sytuację w kraju możliwe są skoki raty o kilka stówek miesięcznie, to aż się zimno robi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz