czwartek, 28 czerwca 2012

A tak poza tym to też coś się dzieje

Dokładnie, od czasu zaprzestania regularnego zamieszczania postów ciągle coś się dzieje.

Finanse nadal są mi bliskie!

Zaprzestałem pisania, nawyków jednak nie zmieniam. Nadal skrzętnie notuję wydatki, chcę wiedzieć ile na co wydaję, gdzie wydaję, ile teoretycznie w każdej chwili mogę dodatkowo zaoszczędzić rezygnując jedynie z przyjemności.

Korzystam z okazji

dbNet - głośniki czekają na wysyłkę - 100 zł, ich konto na 10% do 10 tys zł to idealne miejsce do przechowywania rezerwy finansowej. Dwa konta w Alior Syncu założone, czekamy z dziewczyną na karty. Dzięki ostatniemu zamieszaniu namówiłem dziewczynę do założenia konta z premią w BGŻ, do tego mamy dobre konto w Millenium = 40+ zł zwrotów miesięcznie, będzie więcej gdy i ja zacznę normalnie zarabiać. Przedłużyłem abonament w orange, z rabatem 30%, 21 zł miesięcznie, na 24m = 504 zł a w nagrodę Nokia Asha 302 - w sobotę liczę na jej upchnięcie na allegro, zwróci mi to jakieś 350 zł - tanio wyjdę dzwonieniu przez dwa lata.

Emerytura

Może i są to odległe plany jednak nie zmieniam zdania, 10% od dochodów wg PIT'ów plus odsetki, a lokować będę to w różnych miejscach, póki co jestem w trakcie przenoszenia IKE z mBanku do BOŚ, czemu akurat tam? Wpis na ten temat. Na razie czekam na przelew środków, i na prawdę nobla osobie która wpadła na pomysł by przycisk wyloguj dać po lewej na dole a nie po prawej na górze i do tego nazwać go "zakończ pracę"... Czy jakoś tak, innowacyjność - rozumiem, ale jeśli czegoś się nie da poprawić to po co próbować?

Staż

Za nieco ponad miesiąc kończę staż, który był jedną z przyczyn zaprzestania działalności na blogu. Mam możliwość pozostać w firmie na stanowisku pomocy technicznej, obawiam się jedynie tego ile mi za to zaproponują - z jednej strony trzeba się cenić, z drugiej przyda się doświadczenie.

Życie

Póki co nie udało mi się znaleźć miejsca na odbycie stażu nauczycielskiego, jaja z komornikiem, staż, nowe konta bankowe, zmiany itp. Do tego czekam okazji otworzenia konta w e-zusie(trzeba odwiedzić urząd). Dzieje się oj dzieje :) Z tego co czytam po innych blogach - nie tylko u mnie!

Dalej...

Pewnie podzielę się wrażeniami z Alior Synca w wolnej chwili, z IKE raczej niewiele będę korzystał ale może też coś napiszę. A wg was gdybyście mieli wybrać dwie firmy na długi czas pod dywidendy to jakie?

2 komentarze:

  1. No ja zdecydownie też muszę zapisywać wszystkie swoje wydatki. Jak nie wiem na co wydaje to czuję się poprostu niekomfortowo.
    Za to mojej dziewczynie udało się ostatnio zarobić na starej biżuterii, wystarczyło znaleźć niezły skup srebra. Ceny wydawałoby się powalające nie były, a jednak na nowy piekranik starczyło o.O

    OdpowiedzUsuń
  2. To najważniejsze. Ja jeszcze na "studenckim mieszkaniu" Jednak po tym jak się udało wszystkim przekonać, że 750 zł za montaż liczników wody się zwróci... Oj było warto, w rok czasu się zwróciło i dało nawet oszczędności...

    Ważne by nie trzymać rzeczy zbędnych, które czasem wręcz tracą na wartości :)

    OdpowiedzUsuń